Headlines News :
Home » » Hakkımızda

Hakkımızda

Written By ferit on 11 Ocak 2012 Çarşamba | 12:02


1985 yılında Fransa’da doğan LC Waikiki, 1997 yılında bugünkü Tema Grup tarafından satın alındı. Koleksiyonları ve mağazacılık anlayışıyla birçok markaya örnek oluşturan ve ulaşılabilir modanın adresi olan LC Waikiki, büyüme serüvenini, 14 yıldır bir Türk markası olarak Tema Grup çatısı altında sürdürüyor.


DÜNDEN BUGÜNE
1985 – 1996
LC Waikiki’nin doğuşu…
LC Waikiki, 1985 yılında bir Fransız markası olarak hayat buldu. Fransız tasarımcı George Amoual ve ortağı yeni bir marka yaratarak Fransız hazır giyim pazarına girmeye karar verdiler. George ve ortağı, markalarının adını hazır giyim pazarına girmeye karar verdikleri dönemde gerçekleştirdikleri bir uçak seyahati sırasında buldu. Uçak yolculuğu sırasında okudukları dergideki ünlü Waikiki Plajı'nın tanıtımından büyük heyecan duyan iki ortak, hazırladıkları farklı tasarımlara Waikiki isminin çok uygun olacağını düşündü. Fransızca "arkadaşlar" anlamına gelen "Les Copains" kelimelerinin baş harflerinden oluşan "LC" kısaltmasını da eklediklerinde LC Waikiki markası yaratılmış oldu.
LC Waikiki ve Taha Tekstil işbirliği…
Fransa'da kısa sürede adını duyuran ve önemli satış rakamlarına ulaşan marka, 1988 yılında artan üretim ihtiyacını karşılamak için Türk şirketi Taha Tekstil ile çalışmaya başladı. Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim sektöründe gelişme yaşadığı, dünya piyasasında üretim ve hammadde gücü ile adını duyurmaya başladığı bu yıllarda Taha Tekstil, LC Waikiki'nin beklentilerini fazlası ile karşılayarak işbirliğini güçlendirdi. Taha Tekstil, LC Waikiki'de yakaladığı başarı ile yatırımlarını artırarak büyümeye başladı ve ilerleyen yıllarda kurulan yeni üretim şirketleri ile dünyanın önemli markalarına fason üretim yapan Taha Grup oluştu.
Tema Tekstil ve 700’e yakın LC Waikiki bayisi…
Taha Grup, toptan satış ve marka oluşturma hedefleri doğrultusunda 1991 yılında Tema Tekstil'i kurdu. Tema Tekstil, öncelikle Taha Grubu'nun en önemli ihracat müşterisi olan LC Waikiki’ni Türkiye lisansını alarak, LC Waikiki ürünlerinin toptan satış sistemine göre, bayiler aracılığı ile Türkiye'deki satışını başlattı. Başlangıçta LC Waikiki’nin tüm tasarımları Fransa’dan gelirken, 1993 yılında Tema Tekstil bünyesinde grubun ilk tasarım birimi kuruldu. Tema Tekstil, kuruluş amacı toptan satış olmasına rağmen genç ve çocuk giyim pazarı için hazırladığı başarılı koleksiyonlar ve etkin pazarlama yöntemleri ile kısa sürede hem girişimcilerin hem de tüketicilerin beğenisini kazanmayı başardı. Böylelikle corner bayi sayısı her geçen gün artmaya başladı. Bu başarıdan güç alan Tema Tekstil, 1995 yılında yetişkin hazır giyim pazarı için ayrı bir tasarım birimi kurdu. Grubun 2000 yılı ve sonrasındaki perakendecilik atağına dek, LC Waikiki Türkiye genelinde 700’e yaklaşan bayi sayısına ulaştı.
1996 – 2000
LC Waikiki bir Türk markası oldu,
1996 yılında Taha Grubu’nun perakende sektörüne girme stratejisi doğrultusunda, mağazalar açmak ve LC Waikiki ürünlerini bayiler yerine kendi mağazalarında satmak hedefi ile Tema Mağazacılık A.Ş. kuruldu. 1997’de Taha Grubu’nun stratejik planları doğrultusunda kendi grup markasını oluşturma ile ilgili araştırma ve fizibilite çalışmalarının hız kazandığı bir dönemde Fransız LC Waikiki firmasının ortakları markayı satmaya karar verdiler. Bu dönemde, LC Waikiki’nin Türkiye’deki satışlarının hızla artmaya devam ediyor olması, Taha Grubu’nun bir markaya sahip olmak istemesi sonucu LC Waikiki’nin dünyadaki tüm isim haklarını satın alındı ve 1997 yılında LC Waikiki artık bir Türk markası haline geldi.
Bu gelişmenin akabinde Taha Grup, LC Waikiki’yi hem koleksiyon hem de mağazacılık anlayışı olarak yeniden yapılandırmak üzere Fransa pazarından bir süreliğine çekme kararı aldı. Aynı dönemde radikal bir karar ile bayilik kanalı ile yapılan satışlar bayi sayısında yapılan azaltma ile önemli ölçüde düşürülerek mağazacılık alanındaki yatırımlara hız verildi ve o dönemde 21 olan LC Waikiki mağaza sayısı hızla artmaya başladı.
Mağazacılık atağı ve Tema Grup…
2000 yılından itibaren perakendeci kimliğini ön plana çıkarıp, sadece kendi mağazalarını açmaya yönelen Tema Mağazacılık, LC Waikiki koleksiyonlarını müşterileri ile buluşturabileceği çağdaş mağazalar açma projesine hız verdi.
Taha Grup, bu radikal kararını takiben üretim ve perakende şirketlerinin iki ayrı grupta faaliyet göstermesi yönünde karar aldı. Böylelikle üretim şirketleri Taha Grubu’nun, hazır giyim perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler Tema Grubu’nun çatısı altında faaliyet göstermeye başladı. Taha Grup üretim, Tema Grup ise perakende alanında büyümek üzere hızlı adımlar atmaya başladı.
2000 -2011
LC Waikiki ve yeni markalar…
Değişik hayat tarzlarına sahip kitlelere de hitap edecek koleksiyonları alt markalar ile LC Waikiki mağazalarında lanse etme kararı alan Tema Grup, 2000 yılında LC Waikiki’ye ek olarak Southblue ve XSIDE markalarını Türk tüketicisine sundu. Southblue hayatın her anında sade şıklığı tercih eden yetişkin kadın ve erkeklere, XSIDE ise modayı takip eden 15 yaş üstü gençlere sesleniyor.
Hazır giyim sektöründe Türkiye’nin lideri…
Bugünlere geldiğimizde ise Tema Grup, LC Waikiki mağazalarında satışa sunduğu ürünlerin üretimini global bir tedarik zinciri ile gerçekleştiriyor. Tema Grup, gerek Taha Grubu’ndan gelen üretim geçmişi, gerekse LC Waikiki markası ile hazır giyim perakende sektöründe kazandığı başarılar ile Türk hazır giyim sektörünün lider gruplarından biri olma özelliğini taşıyor.
Başarılı büyüme…
Tema Grup, LC Waikiki mağazaları ile 2004 yılı sonunda 255 milyon TL, 2005 yılı sonunda %35 artış ile 346 milyon TL, 2006 sonunda %43 artış ile 495 milyon TL, 2007 sonunda %45’lik artışla 719 milyon TL, 2008 yılında %46 artışla 1 milyar 49 milyon TL, 2009 sonunda %36 artış ile 1 milyar 428 milyon TL ve 2010 sonunda ise %48 büyüyerek 2 milyar 107 milyon TL ciroya ulaştı.
Tema Grup, bugün Türkiye’de 70 ilde 380.000 m2 satış alanı ve 360’i aşkın LC Waikiki mağazası ile milyonlarca insana hizmet veren sektör lideri bir mağaza zincirini yönetiyor. LC Waikiki, KMG tarafından hazırlanan ve 6 ayda bir yayınlanan Hazır Giyim Tüketim Endeksi Raporu’nda 2004 yaz döneminden bu yana pazar liderliğini koruyor. Tema Grup bu yıl sonuna kadar 70 LC Waikiki mağazası daha açmayı hedefliyor.
Hedef Avrupa’da ilk üç…
2009 yılında yurt dışı yatırımlarına başlayan Tema Grup, Avrupa’daki ilk LC Waikiki mağazasını Romanya’da açtı. Bugün, Romanya, Irak, Arnavutluk, Kazakistan, Bulgaristan, Bosna Hersek, Rusya  Suriye, Mısır ve Almanya  olmak üzere 10 ülkede 30 mağazaya sahip olan Tema Grup, yurtdışındaki mağaza sayısını yıl sonuna kadar 35’e çıkarmayı planlıyor. Bu yıl içinde  Polonya'da mağaza açmayı ve 2012’den itibaren Türkiye dışındaki pazarlarda hızla yayılmayı hedefleyen Tema Grup, 2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı üç giyim perakendecisinden biri olmak vizyonuyla hareket ediyor.
Share this article :

2 yorum:

Yorum Gönder

 
Destekçilerimiz : Colin's Fan | Pratik Kadın | Online Sınıf | Adobe Yardım | Engin Sevinç | Seven Hill Blog | Yuhh Tube
Copyright © 2011. LC WAIKIKI BLOG - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website Inspired Wordpress Hack
Proudly powered by Blogger